Jesteś 2221 osobą odwiedzającą tę księgę

Nick: Romasnox  (84.234.35.172) e-mail:
Data: 01-12-2005 (16:36) url:
Spoko mud

Nick: lil  (81.190.42.169) e-mail:
Data: 21-10-2005 (02:58) url:
O, dziękować, dziękować. ;)
Dużo już zrobiliśmy i niemało z tych zmian to zmiany, które będą utrzymywane w ścisłej tajemnicy aż do otworzenia muda w wersji Alpha, dlatego też nie bardzo jest się jak chwalić - chcemy Was zaskoczyć. :P

Nick: Rumro Adun  (83.22.51.99) e-mail:
Data: 11-10-2005 (19:54) url:
macie świetne pomysły.. tak trzymać.. ten mud będzie wielki.. już nie mogę się doczekać ostatecznej wersji ;)

Nick: Crodly  (83.29.61.152) e-mail:
Data: 03-10-2005 (00:09) url: www.rpg-wrota.prv.pl
Jesli chcecie moge cos pomoc przy opisach w miare mozliwosci czasowych. Plus jakies pomysły wyciągnięte z innych mudów :)
ogulnie jest nieźle

Nick: Lil  (81.190.41.154) e-mail:
Data: 26-07-2005 (21:36) url:
Dzięki. Jeśli jesteście zainteresowani pomocą, napiszcie do mnie mail, lub na gg.

Nick: heeZto0  (157.158.0.30) e-mail:
Data: 24-07-2005 (21:22) url:
Mysle ze to bedzie kawal roboty. Jak by jeszcze trza bylo kogos do tworzenia to moj gg# podalem.

Nick: Roscoe  (83.27.176.48) e-mail:
Data: 23-07-2005 (14:14) url:
Zapowiada się świetny mud :] mam nadzieję że będzie lepszy od arkadii - dużo lepszy. Powodzenia w dalszym kodowaniu i dużo pomysłów życzę.

Nick: Nifredil  (62.233.244.62) e-mail:
Data: 07-06-2005 (20:27) url:
Heh od baaardzo dawna nie grałam w żadnego muda i szczerze mówiąc dziś wpisałam w google słowo mud z nadzieją, że może uda mi się znaleźć coś ciekawego. Trafiłam tutaj i szczerze mówiąc pomysł mi się bardzo podoba. Mam nadzieję, że uda się doprowadzić cały projekt do końca zwłaszcza, że uwielbiam literaturę ASa. Powodzenia!!!

Nick: delvert  (193.0.96.15) e-mail:
Data: 31-05-2005 (15:46) url:
Przepraszam wszystkich urażonych znawców mudów. Już się nie odzywam ;P

Nick: Ala  (217.96.254.17) e-mail:
Data: 30-05-2005 (16:25) url:
bardzo fajna książka, a Delvert nic sie nie zna na mudach, to niech sie nie odzywa, pozdrawiam Twórcę

Nick: admin  (217.116.100.252) e-mail:
Data: 27-05-2005 (18:48) url: www.vattghern.prv.pl
zapraszamy na forum :]

Nick: Fofur  (83.26.56.134) e-mail:
Data: 27-05-2005 (15:33) url:
Lubie ambitne pomysly, chcialbym pomoc.
Ale kodowac nie umiem :/
Moglbym co najwyzej wymienic sie wlasnymy przemysleniami odnosnie innych mudow a szczegolnie jednego ;) i wytknac im absurdalne i denerwujace bledy ktorych moglibyscie uniknac. :)
Pozdrawiam Fof.

Nick: pyt  (80.51.153.146) e-mail:
Data: 23-05-2005 (14:57) url:
popieram, popieram

Nick: delvert  (193.0.96.55) e-mail:
Data: 23-05-2005 (12:32) url:
Nikt tu nie pisze, wywalić, wywalić tą księgę!

Nick: delvert  (83.16.10.91) e-mail:
Data: 03-04-2005 (23:16) url:
W polskim.

Nick: shadus  (217.99.42.109) e-mail:
Data: 01-04-2005 (17:55) url:
Jestem bardzo ciekawy w jakim jezyku piszecie.

Nick: Gal  (195.117.69.253) e-mail:
Data: 25-03-2005 (10:12) url:
Czytalem Alpha-plany. "Bron strzelecka", czy ja wiem. Jestem arkadyjczykiem (graczem) i podobne pomysly tam tez sie rodzily ale z nich zrezygnowano. Bo niby jakby to bylo. Strzelanie mialo by sens gdyby ktos strzelal z innej lokacjii a jak wtedy sie bronic? "Wlasny klient mudowy" genialny i prosty pomysl az dziw ze gdzie indziej na to nie wpadli. "Conajmniej 50 lokacjii" no jesli to ma byc powazny mud powinno byc ich znacznie, znacznie wiecej. Mam nadzieje ze rozwiazecie problemy z odmiana i skladnia jakie maja na Lacu (tragedia). Jak dotad tylko wizom arkadii to sie udalo (warlock podobno wykradl ich kody, czy cos w tym stylu). Zycze powodzenia. Pomoglbym wam ale obawiam sie ze jestem "skazony" obrazem swiata jaki jest w arkadii i nie stac mnie juz na spojrzenie tak wazne przy tworzeniu czegos nowego.

Nick: Alishtaar  (217.96.7.124) e-mail:
Data: 21-03-2005 (17:54) url:
Szanowni poprzednicy moim zdanem Komentarze powinny wnosic konstruktywne opinie o wymiernych dla muda w tym wypadku skutkach a przepychanki slowne sa raczej smieszne nie prosciej pogadac na gg i nie meczyc oczu i rak swoich na pisanie a czyichs na czytanie waszych osobistych wycieczek? Owszem obie strony racje maja w mniejszym badz wiekszym stopniu jednakze ... ludzie ..to nie piaskownica
z powazaniem
Alishtaar

Nick: Myszkoof  (217.96.74.2) e-mail:
Data: 07-03-2005 (21:10) url:
Heh, znalazlem nowego muda, supcio!
Chlopaki pracujcie bo warto, chociazby dal ideii :P Moze bym Wam pomogl gdybym znal swiat Wiedzmina, a ja znam to wszystko z serialu a to za malo.

Nick: Admin  (153.19.7.200) e-mail:
Data: 08-02-2005 (15:46) url: www.vattghern.prv.pl
pewnie że możesz się przydać, zapraszam na forum do pomocy przy opisach i pomysłach :>

Nick: CIEMEK  (83.26.34.151) e-mail:
Data: 31-01-2005 (02:18) url:
hmmmm nie wiem czy ten mud juz jest czy nie ale jesli nie to chcialbym pomoc nie znam sie na tym kodowaniu ale moze bym sie do czgos przydal:-)

Nick: ja  (193.0.96.15) e-mail:
Data: 08-12-2004 (15:47) url:
jednak działa...

Nick: Admin  (153.19.7.200) e-mail:
Data: 27-10-2004 (13:18) url: www.vattghern.prv.pl
dobrze już dobrze, widzę, że jednak nie możecie się powstrzymać. forum założone - dyskusja przeniesiona. KONIEC . :P

Nick: Misio  (213.76.143.54) e-mail:
Data: 27-10-2004 (11:51) url:
re. Zygfryd powiedz co takiego mozesz zrobic w swoim mudzie czego ja nie zrobie w Lpc.

Nick: Admin  (153.19.7.200) e-mail:
Data: 27-10-2004 (11:45) url: www.vattghern.prv.pl
dobrze już dobrze panowie, też sądzę, że czas już zakończyć tę dyskusję. gdy powstanie forum większość poniższych wpisów zostanie tam przeniesiona. w każdym razie na pewno nie znikną, bo tak sobie myślę, że będzie to miła lektura na stare lata, pewnie nie tylko dla mnie :P

póki co proponuję wrócić do formuły:
"Księga gości - tutaj w KILKU precyzyjnie dobranych słowach możesz napisać co o tym wszystkim myślisz :)"

Nick: Zygfryd  (80.53.40.58) e-mail:
Data: 27-10-2004 (11:30) url:
[Zdecydowales sie teraz napisac cos konkretniej, nie wiem po co, wydaje mi sie ze probujesz ratowac wizerunek] - Nie trace wizerunku, nie musze go ratowac, mam wrazenie ze ty postrzegasz dyskusje w skrzywionej perspektywie - moze nie wiesz ze nie polega ona niszczeniu czy ratowaniu wizerunkow ale wymianie pogladow.
[a jest ona calkowicie do zasymulowania w LPC w innych driverach (pomijam kwestie wydajnosci)] - Jasne ze jest, wszystko da sie napisac, nawet Quine'a-McKluskeya w brainfucku... Kwestia jest taka, że nalezaloby przepisac mudlib od nowa, a na to sie zaden polski LP chyba nie pokusil.
[Lac bazuje na diku] - Touche, moja pomylka.
[zakladam ze w kontekscie tego, co one 'pokazuja' (bo w jakim innym?)] - Konkretyzowalem twoja wczesniejsza wypowiedz. Ale masz racje, narazie nie pokazuja one wiele.
[Zaden z nich nie ma szans przesunac poprzeczki?] - Jasne ze kazdy ma szanse, ale chcialbym juz zobaczyc jak ktorys to robi.
[w zadnej z notek nic madrego nie wnosisz] - Vice versa.

Nie mam zamiaru wiecej tutaj odpisywac chyba ze na temat, jesli chcesz _mi_ cos powiedziec a nie starac sie udowodnic ograniczonej publicznosci tej ksiegi jaki to jestes lepszy - napisz.

Nick: Amtman  (80.53.154.146) e-mail:
Data: 27-10-2004 (04:37) url:
Sprawa jasna, ze moje spostrzezenia nie maja nic wspolnego z Vatt'ghern, pogralem twoimi zasadami. Twoje spostrzezenia wnosily mniej, burzac wiecej. Zdecydowales sie teraz napisac cos konkretniej, nie wiem po co, wydaje mi sie ze probujesz ratowac wizerunek, bo piszesz duzo a nie przekresla to zadnego z moich argumentow.

Piszesz ze twoj mud sie rozni od drivera, z ktorego korzystaja polskie mud'y, skoro ja pisalem o driverze lpc. Piszesz ze twoj 'driver' ma zaimplementowana trwalosc, skoro DGD tez ma, a jest ona calkowicie do zasymulowania w LPC w innych driverach (pomijam kwestie wydajnosci). Piszesz o roznicach miedzy obiektowymi serwerami, kiedy te roznice wydaja sie byc niczym, w porownaniu z roznicami, jakie moga byc miedzy mudami opartymi na tym samym driverze lpc (a aspekt podobienstwa najprawdopodobniej Ci sie nie spodobal, w sytuacji, gdy wspomniales o pladze mudow z jednej rodzinki). Dalej pokazujesz mi, ze sa 4 polskie mudy, skoro ja mowilem o mudach o 3 mudach opartych na lpc! Lac bazuje na diku. Potem piszesz o kolejnych 5 mudach powstajacych, zakladam ze w kontekscie tego, co one 'pokazuja' (bo w jakim innym?). Ty wiesz co one pokaza w fazie ostatecznej? Bo ja nie wiem. Dodatkowo znam 3 powstajace mudy oparte na lpc spoza twojej listy, a rozsadnie byloby przypuszczac, ze jest jeszcze pare, ktore nie zakladaja forum od razu, gdy postawia podstawke arki. Zaden z nich nie ma szans przesunac poprzeczki?

Podsumowujac: moim skromnym zdaniem w zadnej z notek nic madrego nie wnosisz.

Nick: Zygfryd  (80.53.40.58) e-mail:
Data: 27-10-2004 (02:28) url: ardamud.sf.net
>Musisz z ironia w glosie demonstrowac swa zawisc, bo wy straciliscie kupe czasu na nic? :)
-
Nie stracilem kupy czasu na nic, jestem programista, piszac programy ucze sie, lubie programowac. Twoje spostrzezenie jest niedorzeczne, wiec potraktuje je jako zart :)

>Wasza koncepcja: ada+lua, jest zwyczajnym powieleniem schematu drivera lpc i muda na nim opartego, nie implikuje zadnej oczywistej przewagi. powielacie istniejaca technologie a zarzucasz wtornosc innym? :)
-
Jasne ze nie implikuje oczywistej przewagi, nie ma jeszcze nawet porownywalnej funkcjonalnosci, natomiast po pierwsze, sposob dzialania mojego MUDa rozni sie od drivera z ktorego korzystaja polskie MUDy - u mnie obiekty sa trwale a zmiany w nich sa zapisywane, w LP obiekty sa inicjowane na poczatku a potem niszczone bez zapisu, chyba ze naleza do jakiegos gracza, jedyny driver LP ktory implementuje trwalosc to DGD. Po drugie architektura interpreter-skrypty chyba nie jest opatentowana przez tworcow LP, tak jak przegladarka z zakladkami nie jest opatentowana przez Mozille. Mam wrazenie ze zamiast wniesc cos konstruktywnego chcesz mnie tylko zgnoic watpliwymi argumentami, bo nie podoba ci sie ze nie pochwalilem z progu kolejnego projektu polskiego MUDa. Notabene, slyszales kiedys o ColdMUDzie albo MOO? To tez klony LP wg. ciebie?

>Driver i mudlib arki pozwala na stworzenie kazdej z tych sfer gry, o ktorych mowisz.
-
Pozwala, ale jak dotad nikt nie pofatygowal sie zeby to zrobic :)

>Polskich MUD'ow opartych na lpc powstalo tylko 3, kazdy w jakims (racja, malym) przesunal poprzeczke, ale poczekaj na inne.
-
Dokladnie polskich MUDow jest 4 (Arkadia, Barsawia, Lac, Warlock) + 5 nowych (Dragfor, Sarcan, Excalibur, Fallout, Dark Ages) + MUD na ktorego stronce goscinnie wystepujemy.

>Arda MUD, moim skromnym zdaniem (a kieruje sie tym, co widzialem na stronie), wyglada kiepsko i nie daje nadziei na cos rewolucyjnego.
-
I masz prawo do swojego skromnego zdania, jest ono w pelni uzasadnione, nie wiem czy mialem sie obrazic czy co, ale ja dobrze wiem na jakim stadium rozwoju Arda jest :) Jest w miare stabilna, ale ma malo funkcjonalnosci, a prawdopodobnie czeka ja jeszcze przynajmniej jedno przepisanie od nowa.

PS. Nie chce zasmiecac ksiegi gosci, kompletnie zbaczamy z tematu, zapraszam na forum Ardy albo na maila albo na gg, jesli ktos jeszcze bardzo ma ochote mnie zgnoic albo przekonac sie czy wiem o czym mowie.

Nick: Amtman  (80.53.154.146) e-mail:
Data: 27-10-2004 (01:50) url:
Odnosnie kwestii Zygfryda:

Musisz z ironia w glosie demonstrowac swa zawisc, bo wy straciliscie kupe czasu na nic? :) Wasza koncepcja: ada+lua, jest zwyczajnym powieleniem schematu drivera lpc i muda na nim opartego, nie implikuje zadnej oczywistej przewagi, powielacie istniejaca technologie a zarzucasz wtornosc innym? :)
Driver i mudlib arki pozwala na stworzenie kazdej z tych sfer gry, o ktorych mowisz. Polskich MUD'ow opartych na lpc powstalo tylko 3, kazdy w jakims (racja, malym) przesunal poprzeczke, ale poczekaj na inne.
Arda MUD, moim skromnym zdaniem (a kieruje sie tym, co widzialem na stronie), wyglada kiepsko i nie daje nadziei na cos rewolucyjnego.

Nick: Zygfryd  (80.53.40.58) e-mail:
Data: 26-10-2004 (19:12) url: ardamud.sf.net/
Admin> to czego ja nie rozumiem to poczucie wyższości które emanuje z twojego pierwszego wpisu.
że niby ty jako wizard jesteś lepszy, i twój mud jest lepszy, bo napisany jest od zera?

Eee, mysle ze jestes przewrazliwiony, to taki stereotyp ze autorzy MUDow piszacy od zera wywyzszaja sie nad innych. Znam MUDy oparte o Diku ktore sa tak fajne, ze pozostaje tylko poklonic sie przez implementatorami. Jedynym faktem jest to ze z pewnoscia wlozylem wiecej pracy w mojego MUDa. Ale dla mnie celem nie jest stworzenie MUDa w jak najszybszym czasie i najmniejszym nakladem pracy, tylko trenowanie programowania i napisanie czegos duzego i wlasnego. A do polskiej sceny LP-MUDowej jestem nastawiony lekko sceptycznie, poniewaz zaden z dotychczasowych polskich LP-MUDow nie zaprezentowal niczego ciekawego, a wiekszosc wizow nowych MUDow nie ma doswiadczenia w grze na innych MUDach niz wlasnie te polskie LP. Mam nadzieje ze kiedy skonczycie to wreszcie bede mial okazje zagrac w polskiego MUDa z interesujacym systemem walki, polityka swiata prowadzona przez graczy i craftingiem.

Nick: delvert  (193.0.96.15) e-mail:
Data: 26-10-2004 (14:19) url:
Zygfryd:
> Po pierwsze nie rozumiem ani protekcjonalnosci w twojej odpowiedzi, ani furii. (...)

Jeśli ktoś przychodzi i pisze dwa zdania nic nie wnoszące do sprawy, a w dodatku używa w nich słów 'zaraza' i 'plaga' w odniesieniu między innymi do muda, w rozwój którego wkładam niemało wysiłku, to w oczywisty sposób mam prawo poczuć się urażony.. Tym bardziej, że nic więcej nie napisałeś i nie wiem, jak mam potraktować Twoją wypowiedź. Może np. uważasz że mud na kodzie Arki to zupełnie bezsensowny pomysł, że powinniśmy z tym skończyć i zmarnować włożoną w to pracę. Gdybyś od razu napisał coś więcej i rozwiał nasuwające się wątpliwości, przynajmniej moglibyśmy podyskutować. A już tym bardziej nie rozumiem jakie mógłbym mieć podstawy do potraktowania Twojej wypowiedzi jako żartobliwej. Ale dobre jest przynajmniej to, że podjąłęś dyskusję, mimo, że spodziewałem się, że będzie inaczej...

Nick: Admin  (153.19.7.200) e-mail:
Data: 26-10-2004 (12:22) url: www.vattghern.prv.pl
do zygfryda:
hmmm ... właśnie brak spolszczenia jest takim oczywistym względem, dla którego inne codebase'y nie wschodza w grę. oczywiście można muda spolszczyć samemu. można nawet muda napisać samemu. tylko po co? to czego ja nie rozumiem to poczucie wyższości które emanuje z twojego pierwszego wpisu.
że niby ty jako wizard jesteś lepszy, i twój mud jest lepszy, bo napisany jest od zera? bo wiesz co do GPL, a inni tylko "bawią się" w kodowanie? denerwuje cię, że każdy może sobie ściągnąć muda, windowsowego apache'a i już szczycić się, że jest keeperem? nie rozumiem czemu tracisz czas na zwiedzanie i wyśmiewanie innych projektów, których nazwy nie potrafisz nawet poprawnie napisać ... [no dobra, tu już się czepiam :P]

a co do wyboru LPMuda. mogę tylko powiedzieć, że na wstępnym etapie planowania muda zastanawialiśmy się czy oprzeć się na istniejącym kodzie, czy pisać go samemu. uznaliśmy, że kod arki ma to wszystko czego nam potrzeba, że jego większość i tak musielibyśmy powielić. a tak - jak już pisałem - mając stabilny kod możemy zająć się innymi nie mniej ciekawymi rzeczami.

Nick: Zygfryd  (80.53.40.58) e-mail:
Data: 25-10-2004 (19:55) url: ardamud.sf.net/
Po pierwsze nie rozumiem ani protekcjonalnosci w twojej odpowiedzi, ani furii. Jesli nie potrafisz przyjac zartobliwej wypowiedzi z nalezytym dystansem mysle ze masz problem. No i mam cos do powiedzenia. Nie widzialem nigdy kodu Arki ale gralem w nia kiedys, gralem tez wiele (pow. 1500) godzin w zagraniczne MUDy i Arkadia bynajmniej nie jest z gornej polki. Nie wiem z jakich oczywistych wzgledow inne codebase'y nie mialyby wchodzic w gre, procz braku spolszczenia. Swiat MUDow nie konczy i nie zaczyna sie na LP i na Diku. Nie wiem tez co ma moj MUD do Envy, bo napisalem ten kod od zera. Nie zrozum mnie zle, kazdemu polskiemu MUDowi zycze powodzenia, nie rozumiem natomiast dlaczego mamy taki nagly wysyp MUDow na kodzie Arki, bo mozna napisac wszystko samemu, albo wziac zagraniczny driver i go spolszczyc.

Nick: delvert  (193.0.96.15) e-mail:
Data: 25-10-2004 (17:31) url:
> Z tymi LP-MUDami na kodzie Arkadii to jest istna zaraza! Dragfor, Sarcan, Excalibur, Fallout, Dark Ages, Vatt'ghem... to plaga.

Zaraza? Plaga?! Dziecko, o czym ty k... mówisz? Po pierwsze kod Arki jest najlepszym bazowym libem dla polskich mudów z najwyższej półki (czyt. LPMUDów. Inne nie wchodzą w grę z oczywistych względów). Po drugie: co Ty w ogóle tu robisz? Przyszedłeś wyśmiać ludzi którzy chcą zrobić coś sensownego. A przy tym nie masz NIC do powiedzenia... (poza dwoma chamskimi wręcz zdaniami). Spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie: PO_CO TU to pisałeś? Pewnie byłoby Ci bardzo miło, gdyby ktoś wszedł na forum Twojego muda i ni z tego, ni z owego napisał parę _bardzo_przyjemnych_ zdań pod adresem Twojego muda i Envy (czy tam Diku) w ogólności. I bardzo Cię proszę na przyszłość: nie wypowiadaj się na tematy z którymi nie jesteś bezpośrednio związany, tym bardziej gdy nie jesteś na własnym podwórku..

Nick: Admin  (153.19.7.200) e-mail:
Data: 25-10-2004 (09:10) url: www.vattghern.prv.pl
czy to źle? w tego drivera i liba (Arkadiowego) wielu ludzi włożyło mnóstwo pracy, co więcej postanowili publicznie udostępnić swoje dzieło. dzięki temu nie musimy na nowo odkrywać koła, a swój czas możemy przeznaczyć na rozwijanie stabilnego już kodu.

Nick: Zygfryd  (80.53.40.58) e-mail:
Data: 25-10-2004 (07:20) url: ardamud.sf.net/
Z tymi LP-MUDami na kodzie Arkadii to jest istna zaraza! Dragfor, Sarcan, Excalibur, Fallout, Dark Ages, Vatt'ghem... to plaga.

Nick: delvert  (217.98.241.124) e-mail:
Data: 28-09-2004 (23:19) url:
No Adminie... nie bądź taki skromny :)
Niektóre z pomyslów są dużo więcej niż ciekawe. Ale szczególy dopiero w swoim czasie.. ;]

Nick: Admin  (217.98.241.141) e-mail:
Data: 02-09-2004 (19:32) url: www.vattghern.prv.pl
poza checiami? troche ciekawych pomyslow :) a co do expowania to na ogol nie widzisz jesli nie chcesz widziec.

Nick: Keneth  (80.51.255.74) e-mail:
Data: 28-08-2004 (00:51) url:
Hmm, nie bardzo sie zgadzam z tym ze na polskich mudach jest tylko hack&slash. A co juz macie, po za samymi checiami?

Nick: Admin  (194.9.223.27) e-mail:
Data: 16-07-2004 (13:27) url: www.vattghern.prv.pl
księga działa! :D